خانه نظریه های جهانی علوم باطنی پنج علم خفیه:کیمیا، لیمیا، هیمیا، سیمیا و ریمیا (کله سر)

پنج علم خفیه:کیمیا، لیمیا، هیمیا، سیمیا و ریمیا (کله سر)

در علوم غریبه یا خفیه، پنج علم وجود دارد که عبارتند از علم كيميا (علم صناعت)، علم ليميا (طلسمات)، علم هيميا (تسخیرات)، علم سيميا (علم روح)، علم ریمیا (علم شعبده بازی) که مخفف آنها کله سر می شود.

با استفاده از علوم غریبه کارهای خارق العاده می توان انجام داد اما مرزها و خط قرمزهایی دارد که اگر کسی پا از آنها فراتر نهد گرفتار می شود و بسیار خطرناک است چرا که رعایت خطوط قرمز کاریست که اغلب آدمیان از عهده آن بر نمی آیند.

شرح کوتاهی بر هر یک از این علوم در ادامه می آوریم.


علم كيميا (علم صناعت): علمي است كه بوسيله آن مي‏توان قواي اجرام معدني بعضي را به بعض ديگر تبديل كرد و در حقیقت تبدیل مس و فلزات کم بهاست به طلا. از این رو مردم در قدیم در آرزوی تبدیل مس به طلا بودند و به کیمیا گری علاقه فراوانی داشتند. آنچه متواتر است اینست که از برخی از عرفا و بزرگانی چون حضرت علی (ع) و حلاج و.... دیده شده است که خاک و یا سنگ به طلا تبدیل شده است. کیمیا گران برای رسیدن به این علم روشهای مختلفی ذکر کرده اند اما آنچه واضحست اینست که تماما بزبان رمز گفته شده است. اما طبق تحقیقات تمام روشهای رمزآلود نوعی تصفیه باطن و رسیدن به مقام خلیفه الهیست.
علم ليميا (تسخیرات): علم تسخیرات و یا ارتباط با ملائکه و جنیان(در کل موجودات غیبی) می باشد و بقول علامه طباطبائی:"علم لیمیا از کیفیت تاثیر های ارادی در صورت اتصال با ارواح قوی و عالی بحث می کند".
بعنوان مثال اگر شخص با ملک(فرشته) موکل بر باد ارتباط برقرار سازد میتواند براحتی به هر نقطه ای از عالم که بخواهد (باذن الله) سفر کند در اندک زمانی(طی المکان) و یا مسیر وزش بادها را تغییر دهد و یا اگر گروهی از جنیان در خدمتش باشند (بمانند حضرت سلیمان ابن داوود (سلام الله علیهما)) می تواند اجسام سنگین را در فواصل دور حمل کند یا از دورترین نقاط جهان با خبر شود در اندک زمانی.
اما هر کدام از این تسخیرات انواع متنوعی دارند و هریک نیز چله ها و ختوم متفاوتی خاص بخود دارند. یکی از ساده ترین روش ها، روش احضار موکل خود شخص است (که به اشتباه همزاد خوانده میشود). که این موکل میتواند از هر طایفه ای از ملائک باشد. مانند محافظین، نگهبانان(مثلا نگهبانان جهنم یا ماه و خورشید)، نویسندگان اعمال(ملائک راست و چپ) ، ابرار و یا حتی مقربین(حضرات جبرائیل ، میکائیل ، عزرائیل و اسرافیل(سلام الله علیهم)) که البته بنظر می رسد مقربین(سلام الله علیهم) تنها بر انبیا و ائمه(سلام الله علیهم) موکلند نه بر دیگران.

علم هيميا (طلسمات) : طلسم یعنی بکارگیری قوانینی از عالم که مخفیست برای نیل به هدفی خاص.
یا بقول علامه طباطبائی(سلام الله علیه)"طلسم ترکیب قوای عالم بالا و عناصر عالم پائین برای ایجاد اثراتی عجیب می باشد"
حال چگونه؟ یک قانون کلی بر طلسمات حاکم است که میگوید :"شبیه شبیه را جذب میکند"
و از آنجایی که بزرگان این علم اعتفاد به این مطلب داشته اند که کواکب (ذیشعور های حاکم بر کواکب) با حوادث زمین ارتباط دارند پس "اگر اشکال آسمانی با عناصر مادی ترکیب شوند طلسم حاصل میشود". اعتقاد بر این است كه محل و موقعیت قرار گرفتن ستارگان در لحظه تولد نوزاد، بر سرنوشت و آینده او تأثیر می‌گذارد. مثلا شخصی متولد 15 مرداد می باشد که کوکب حاکم بر تولدش شمس و عنصر مربوط به آن آتش می باشد، لوحی(مربع شکل ترجیحا) از یکی از اسما آتشین الهی بر روی طلا حک کند و همراه داشته باشد یا بر کاغد نوشته و کاغذ را زمانی که اوضاع کواکب همانند اوضاع زمان تولدش است آتش بزند اثری مطابق معنای آن اسم در زندگی شخص اتفاق می افتد با دخالت موکل خورشید.
علم سيميا (علم روح): شامل مسائلی همچون هیپنوتیزم (خواب مصنوعی)، مانیتیزم(کاریزما و جاذبه شخصی)، برون فکنی(پرواز روح) و خود هیپنوتیزم(حالتی از مدیتیشن)، انرژی درمانی(ریکی و هاله تراپی و...) و ... می باشد و از جمله علوم غریبه ای میباشد که جنبه علمی و تحقیقاتی بیشتری دارد، بعنوان مثال دانشکده علوم روحی انگلستان از دیرباز به تحقیقات علمی در این زمینه پرداخته است.
این علم از آمیختن قوایِ ارادی با قوای مادی خاص برای دست یابی به تصرّفات عجیب و خاصّی در امور طبیعی، مانند تصرف در خیال مردم و تغییر آن، بحث می كند. به عبارت دیگر هماهنگ ساختن و خلط كردن قوای ارادی با قوای مخصوص مادی می‌باشد.
علم ريميا: علم شعبده یا شعبده بازی است. علم ریمیا استفاده از قوای مادی در انجام امور خارق‌العاده است. مانند كاری كه معمولاً شعبده‌بازان انجام می‌دهند. این افراد از توان نهفته در امكانات و وسایل مادی با ظرافت خاصی برای انجام كارهای عجیب و غریب بهره می‌گیرند.



oگروه موضوعی ← علوم باطنی – علوم خفیه (غریبه)
oنظریه پرداز ←
oتاریخ ارایه ←  

انتشار این مطلب در:

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ورود به سایت


حاضرین در سایت

ما 18 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم


آخرین مقالات

نظریه-ابرزمان
در تمامی طول تاریخ اندیشه همواره تصور فیزیكدان ‌ها و...
تصویرسازی-ذهنی-و-درمان-بیماری-ها
تصویرسازی ذهنی ؛ در طول هر روز هزاران فکر به...
ایده-آل-گرایی،-غرق-شدن-در-آنچه-“باید”-به-جای-آنچه-“هست”
انگارگرایی ، ایده آل گرایی ، تصورگرایی ، مثل گرایی...

آخرین مطالب

نظریه-ابرزمان
در تمامی طول تاریخ اندیشه همواره تصور فیزیكدان ‌ها و...
تصویرسازی-ذهنی-و-درمان-بیماری-ها
تصویرسازی ذهنی ؛ در طول هر روز هزاران فکر به...
ایده-آل-گرایی،-غرق-شدن-در-آنچه-“باید”-به-جای-آنچه-“هست”
انگارگرایی ، ایده آل گرایی ، تصورگرایی ، مثل گرایی...

ما را دنبال کنید در:

Please install plugin JVCounter!