خانه نظریه های جهانی علوم باطنی نیروی ادیک

نیروی ادیک

odic« کارل فون رایشن باخ » مخترع پارافین و محصولات جانبی بنزین، ‌‌‌در سال 1858 نیرویی کیهانی را کشف کرد. او اعتقاد داشت این جریان انرژی در همه چیز و در همه ‌جا حضور دارد. وی برای اثبات ادعایش به هزاران آزمایش و تحقیق در مورد ویژگی‌ های این نیروی در طبیعت دست زد.

‌‌‌او مدعی بود كه این نیروی کیهانی از ستاره‌ ای به ستاره دیگر تشعشع دارد و در آهن ‌رباها، کریستال‌ ها، حیوانات، گیاهان و در كل در همه موجودات زنده و اجسام قابل مشاهده است. او نام این جریان انرژی را نیروی ادیك گذاشت و به اختصار آن‌را اُد(od)نامید. ریشه od یا odic از نام خدایان افسانه ‌های شمالی odin یا wodan گرفته شده و معنای آن نیرویی است كه در هر چیزی نفوذ می ‌كند.
‌‌‌در زبان تبتی، نور را با دو نام saugs و od می‌ شناسند. اگر چه مشخص نیست كه باخ این نام‌ گذاری را براساس زبان تبتی انجام داده باشد اما این نزدیكی و تقارنِ بیان جالبی است كه odin و wodan هم ریشه ‌هایی در زبان تبتی دارند.
‌‌‌کشف نیروی ادیک توسط باخ تقریباً اتفاقی بود. روزی به ‌طور تصادفی خانمی به باخ گفته بود شخصی را می‌ شناسد که می‌ تواند رنگ ‌های عجیبی را در یک اتاق تاریک از دو سر یک آهن‌ ربا ببیند. باخ به این موضوع علاقمند شد و دست به آزمایش زد.
‌‌‌اولین یافته‌ های باخ در مورد نیروی ادیک مربوط به سال 1845 می‌ شود. در آن سال انجمن علوم، نظریات و تئوری‌ های وی را در زمینه نیروی اُدیک پذیرفتند. اما با گذشت مدت زمان كوتاهی، انجمن بی‌ هیچ دلیل خاصی به مخالفت با وی پرداختند و نظریات وی را رد كردند. ولی باخ حدود 20 سال به کار تحقیق و بررسی در زمینه نیروی ادیک پرداخت و صدها آزمایش روی صدها نفر انجام داد. او سرانجام در سال 1869 دیده از جهان فرو بست.

سایر منابع نیروی ادیك
‌‌‌باخ اعتقاد داشت نیروی ادیك از لب، دستان و پیشانی انسان جاری می‌ شود، با گرسنگی، تقلیل و با خوردن غذا افزایش می‌ یابد. این نیرو قابل هدایت و كنترل شدن از راه دور است و در اثر تماس شارژ و دشارژ می‌ گردد.
‌‌‌بدن انسان و حیوانات منبعی قوی از نیروی ادیك هستند. باخ متوجه شد زمانی كه شخصی در یك اتاق كاملاً تاریك قرار داشته باشد، نوری خاكستری رنگ در اطراف بدن وی قابل مشاهده است كه در قسمت سر‌ و‌ پاهای وی درخشان‌ تر است.
‌‌‌نور خورشید و ماه هم منابعی قوی از نیروی ادیك هستند و در اشعه خورشید و نور ماه این نیرو وجود دارد. باخ متوجه شد نور خورشید پلاریته آبی و قرمز نیروی ادیك را داراست و نور ماه، بیشتر پلاریته قرمز آن‌ را دارد.

ویژگی ‌های مهم نیروی اُدیک
‌‌‌باخ در طی آزمایشاتش متوجه شد انرژی اُد در هوای آزاد، همیشه از سمت زمین به سمت آسمان حرکت می‌ کند یعنی حرکتش رو به بالاست. هم‌ چنین این نیرو از هرگونه عایق‌ بندی و ایزولاسیونی عبور می ‌کند. نیروی ادیک مغناطیسی است که از جسم فیزیکی ‌مان جریان می‌ یابد و با مغناطیس سایر افراد ترکیب و یا جذب آنها می‌ شود.
نیروی ادیك دارای دو پلاریته مثبت و منفی است یعنی یكی قطب مثبت كه از خود نور قرمز رنگ و دیگری قطب منفی كه نور آبی رنگ از خود ساطع می‌ كند. یكی از ویژگی ‌های مهم نیروی ادیك این است كه دو قطب آن یكدیگر را جذب نمی‌ كنند مانند یك آهن ‌ربای نعلی شكل كه در نقطه میانی، دوقطب یكدیگر را جذب نمی‌ كنند.
‌‌‌یكی دیگر از ویژگی‌ های نیروی ادیك خاصیت رسانایی آن است. انرژی ادیك از همه چیز عبور می‌ كند. باخ آزمایشات بسیاری برای تعیین سرعت عبور آن از یك سیم انجام داد البته نتوانست سرعت دقیق را تعیین كند ولی مقدار آن را تقریباً معادل یك متر در ثانیه تخمین زد.
‌‌‌هم چنین باخ توانست به ویژگی روان ‌جنبشی (سایكوكینه‌ سیس) نیروی ادیك نیز پی ببرد. او طی آزمایشاتی از عده ‌ای داوطلب خواست تا با‌ به‌ كارگیری نیروی حیاتی خود، میزی را به حركت درآورند.
‌‌‌در این آزمایشات افراد شركت‌ كننده، دور یك میز می‌ نشستند و آن را با دستانشان لمس می ‌كردند. در بعضی از جلسات، میز شروع به حركت ‌می ‌كرد. برخی اوقات حركات آهسته و گاهی آنقدر سریع بود كه شركت كنندگان را دچار ‌ترس می‌ كرد. برخی از افراد به این نتیجه رسیدند كه حركت میز به علت حضور و دخالت ارواح رخ می‌ داده است ولی باخ با نظر آنها مخالف بود. او آزمایشات بسیاری روی پدیده روان‌ جنبشی انجام داد و معتقد بود افرادی كه با میز در تماس بودند، آن را با تمركز نیروی ادیك خود به حركت درمی ‌آوردند. او آزمایش ‌های زیادی با كمك افراد حساس در تاریكی كامل انجام داد و دریافت زمانی كه نیروی زیادی به میز انتقال داده شود، كره یا ستونی نورانی بزرگ، بالای میز قابل مشاهده است كه حضور نیروی  ادیك را به اثبات می ‌رساند و میز توسط همین نیرو به حركت درمی ‌آمده است.

‌‌‌نیروی ادیك و افراد حساس
‌‌‌باخ متوجه شد برخی افراد ویژگی‌ های خاصی دارند و می ‌توانند انرژی اُدیک را بهتر از سایرین درک و مشاهده کنند. او به این افراد اصطلاحاً «افراد حساس» می‌ گفت. افراد حساس می‌ توانند تشعشعات مغناطیسی قطب‌ های آهن‌ ربا را در یک اتاق كاملاً تاریك ببینند. آنها در یك سر آهن‌ ربا رنگ قرمز و در سر دیگر رنگ آبی را مشاهده می‌ كنند. افراد حساس  با هم تفاوت دارند و در سطوح مختلف و با قابلیت ‌های متفاوتی هستند.
‌‌‌باخ به روش ‌های متفاوتی میزان حساسیت افراد مختلف را مورد سنجش قرار داد. او یک پرسشنامه استاندارد برای سنجش حساسیت افراد تعریف کرد و جهت سنجش حساسیت افراد، از آن استفاده نمود.
‌‌‌یکی از ساده ‌ترین روش‌ های سنجش حساسیت استفاده از دست راست یا انگشت اشاره شخص بود که از نظر باخ خود یکی از قوی ‌ترین منابع انرژی ادیك است. شخص مورد آزمایش دست چپ خود را باز کرده و شخص دیگری انگشت اشاره دست راستش را از نوک انگشتان تا کف دست شخص مورد آزمایش عبور می‌ دهد. ( لازم نیست دست شخص لمس شود) حرکت دست می بایست نه زیاد تند باشد و نه زیاد کُند. در صورتی که فرد آزمایش شونده فردی حساس باشد، احساس خوشایند نسبتاً قوی را حس می‌ کند، در غیر این صورت هیچ چیزی احساس نمی‌ کند. در صورتی که شخص آزمایش شونده دست راست خود را جهت آزمایش باز کند، با عبور دست فرد آزمایش ‌کننده احساس ناخوشایندی در وی به وجود خواهد آمد. با این کار می ‌توان صحت آزمایش را متوجه شد. هر چقدر فرد حساس‌ تر باشد احساساتش نسبت به نیرو قوی ‌تر خواهد بود. ‌‌‌باخ متوجه شد به طور میانگین خانم ‌ها در درک نیروی ادیك حساس ‌تر از آقایان هستند.

مشاهده نیروی اُدیک
‌‌‌باخ متوجه شده بود تشعشعات نورانی ادیك تحت شرایط تاریكی و توسط افراد حساس قابل مشاهده است. انرژی اُدیک را می‌ توان در یک اتاق تاریک مشاهده کرد. اتاق باید کاملاً تاریک باشد و راه نفوذ هر نوری از طریق درب و یا پنجره‌ ها گرفته شود. بهتر است اتاق بدون پنجره و با درب عایق نسبت به نور طراحی شود. بسته به حساسیت افراد، شخص باید برای مشاهده انرژی ادیک مدت زمانی را در اتاق تاریک بگذراند.
‌‌‌برخی افراد در عرض یک تا دو ساعت و برخی دیگر  در عرض سه تا چهار ساعت نشستن در اتاق می ‌توانند نیروی ادیک را مشاهده نمایند. افراد خیلی حساس که تعداد آنها بسیار کم است، در عرض ده دقیقه می‌ توانند نیروی ادیک را ببینند. برای مشاهده نیروی ادیک در اتاق باید از یک منبع قوی، مثل یک آهن‌ ربای قوی استفاده نمود و آن را در نقطه‌ ای از اتاق قرار داد. البته می ‌توان از منابع دیگری مثل کریستال‌ ها، گیاهان ( گل‌های تازه )، سلف‌ های الکتریکی، القاء کننده‌ های جریان الکتریسیته و ... نیز استفاده کرد. افراد با توجه به میزان حساسیت‌ شان نیروی ادیک را در اتاق تاریک تشخیص می‌ دهند. گروهی تنها تشعشعات نورانی آبی رنگ یا قرمز رنگ را مشاهده می‌ کنند. برخی افراد تابش ‌های نیروی ادیک را هم می‌ توانند ببیند. آنها در دو سر آهن ‌ربا چیزی شبیه به شعله یک شمع می ‌بیند که در یک سر قرمز یا زرد مایل به قرمز و در سر دیگر آبی رنگ است.
‌‌‌مثلاً یک آهن ‌ربای تخت را در نظر بگیرید، اگر شخصی در فاصله مناسبی از آهن ‌ربا قرار داشته باشد می‌ تواند در دوسر آهن‌ ربا   تشعشعات را که در ابتدا افقی و سپس عمودی هستند مشاهده کند.  ‌‌‌باخ انواع مشاهدات افراد را از نیروی ادیک دسته‌ بندی نمود و برای هر گروه نامی انتخاب کرد.

آزمایش باخ روی كریستال‌ ها
‌‌‌باخ دریافت کریستال ‌ها هم نیروی عجیب مشابهی از خود ساطع می‌ کنند. وی با آزمایش‌ های بیشتری این نیرو را در سلف ‌های مغناطیسی، جریان الکتریسیته، نور خورشید، نورماه عکس‌العمل‌ های شیمیایی، گرما، اصطحکاک، صوت و ...مشاهده كرد.
‌‌‌اولین آزمایش باخ بر روی كریستال ‌ها مربوط به ماه مه سال 1844 می ‌شود. او متوجه شد زمانی كه فردی حساس دست چپ خود را بالای كریستال قرار دهد می ‌تواند نیرویی كه از آن خارج می ‌شود، حس كند. باخ در اولین آزمایش خود بر روی كریستال‌ ها خانمی به نام «آنجلیكا استرمان» را در یك اتاقی كاملاً تاریك مورد آزمایش قرار داد. آنجلیكا می ‌بایست با كمك تشعشعات آبی رنگ كریستال، مكان آن را در اتاق متوجه شود و آن‌ را بیابد.
‌‌‌باخ در آزمایش دیگری، كریستالی را به‌ صورت وارونه قرار داد و خانم استرمان نور زرد مایل به قرمزی را در بالای آن مشاهده نمود. او تنها به این آزمایش اكتفا نكرد و صدها آزمایش دیگر با افراد حساس دیگری انجام داد كه در همه آن‌ ها به نتایج مشابهی دست یافت.
‌‌‌پژوهشگران تشابهات بسیاری بین دیدگاه ویلهم رایش در مورد ارگن  به عنوان انرژی حیاتی و نظریه نیروی ادیك رایشن باخ یافته ‌اند. آنچه كه در انواع كشفیات دانشمندان حایز اهمیت است، این است كه با وجود تعدد و گوناگونی نام ‌هایی كه به انرژی حیاتی اطلاق می ‌گردد، ماهیت و ویژگی‌ ها و شاخصه‌ های آن در میان پژوهشگران و محققان در طول تاریخ كمابیش مشابه و گاه یكسان بوده است و تفاوت‌ های كشف آنها صرفاً به انواع تجلیات و ویژگی ‌های این انرژی بر‌می‌ گردد كه هر كدام از كاشفین به تعدادی از آن ها دست‌ یافته ‌اند. اما دلیل این تشابهات همانا ریشه داشتن همه آنها در سرچشمه خلقت، انرژی مادر است.

o گروه موضوعی ← علوم باطنی